Recenze odborníků

Mgr. Lenka Lupínková

školní psycholožka, psychoterapeutka

"Již fakt, že knihu AHA rodičovství mi do rukou vložila maminka dětí navštěvujících naši ZŠ, mne velmi potěšil. Stále ještě totiž bohužel vnímám ze strany mnoha rodičů nedostatek skutečného zájmu o své děti a jejich spokojenost. Kniha si mne od prvních řádek okamžitě získala, jak svým obsahem, tak i velmi čtivou, přehlednou a srozumitelnou formou. Knihu doporučuji studovat, nikoli pouze číst, je v ní neuvěřitelně mnoho dobrého, pravdivého a praktického. Dr. Laura Markhamová, autorka knihy, prostě a jednoduše velmi dobře ví, o čem a proč v knize píše. Sdělení knihy "přestaňte se soustředit na své děti a jejich chování a začněte na sebe neb vše začíná právě u Vás a odvíjí se od Vás" je fantastické a moudré. Přestaňme číst knihy typu "jak na děti", tato kniha je dostatečným podnětem pro zamyšlení a změnu, která přinese spokojenou a usměvavou rodinu. A tu si každé dítě přeci zaslouží. Kupte a studujte knihu AHA rodičovství, stojí za to!"

Romana Oravcová

psycholožka, maminka dvou synů 5 a 3 roky

"Zacala som citat knihu Aha rodicovstvi. Nemozem sa od nej odthrnut. Pravda v kazdej vete, az do spiku kosti. Dakujem! Dakujem! Dakujem! Chcem byt dobrou mamou svojim detom, a verim, ze vdaka tejto knihe najdem mnohe odpovede a svoje vnutorne detske zranenia bude pre mna mozne konecne vyliecit. Budem odporucat vsetkym, rodicom aj buducim rodicom. Este raz vdaka."

Mgr. Zuzana Hrušková

rodinná psychoterapeutka a speciální předškolní pedagožka, 4 děti

"V současnosti je náš trh přeplněn knihami o výchově a rodičovství. Kniha Aha mezi nimi vyniká kvalitou. Nabízí možnosti rodičovské podpory a myslí přitom také na prožitky rodičů, kteří chtějí přistupovat k dětem jinak, než to dělali jejich rodiče. Klade na rodiče vyšší nároky, nabízené postupy za to slibují velkou efektivitu. Autorka si je vědoma toho, že i rodiče se často musí změnit, pokud chtějí, aby se měnilo chování jejich dětí. A nabízí jim v tom pomocnou ruku. Knihu mohu rodičům doporučit. Osobně bych ke knize připojila ještě dvě kapitoly: 1. Kapitolu o psychohygieně rodičů, tj. o způsobech, jak rodiče mají sami o sebe pečovat, aby se při výchově potomků brzy psychicky i fyzicky nevyčerpali a emočně nevyhořeli. 2. Kapitolu o vztazích v rodině, širší rodině a společnosti, které mají na výchovu dětí nezanedbatelný vliv."Enim ad minima veniam quis nostrum exercitationem ullam corporis.“

Mgr. Juliana Gardošová

ředitelka MŠ, matka a babička

"Moje více jak 40ti letá praxe v oblasti vzdělávání a práce s dětmi a rodiči mne dovedla k poznání, jak málo se náš systém zabývá právě oblasti, která je tak nesmírně důležitá pro jedince i společnost - výchově k rodičovství. Potkávám se velmi často s negativními názory na dnešní rodiče, děti i celý výchovně vzdělávací systém. Návodů jak to zlepšit již tolik není.
Proto mne velmi potěšila a mile překvapila publikace Dr. Laury Markhamové AHA! Rodičovství.
Jsem velmi vděčná za překlad a tím pádem možnost, dostat tuto knihu k rodičům v naši vlasti.
Napojení dítěte na vytváření hlubokého vztahu, seberegulace, podpora místo kritiky a odsuzování ...témata, která především rodičům ukazují vlastní omezení a nezdravé programy, získané ve vlastním dětství od rodičů, institucí, blízkých. Mluvení o emocích a jejích prožívání je velmi důležité pro vytváření zdravých vztahů...naše generace byla vychovávaná právě opačně - emoce potlačovat.
Dnešní rodiče neměli šanci získat kompetence k rodičovství - vzor z rodin je spíše kontraproduktivní. Setkáváme se tím pádem s druhým extrémem - volná výchova bez pravidel a hranic. Děti pro svůj zdraví vývoj pravidla i hranice potřebují aby se mohly cítit bezpečně. O tom všem je možné dovědět se přijatelným a srozumitelným způsobem právě v této publikaci. Děkuji překladatelkám a spolupracujícímu týmu za přípravu a vydání této knihy.“

Sdílejte vaši zkušenost s AHA rodičovstvím

Budeme moc rádi, když nám napíšete , jak se vám kniha líbila, v čem vám pomohla, apod.

Vyplněním tohoto formuláře berete na vědomí Zásady zpracování osobních údajů.